Οδηγίες για τις εξετάσεις Γυμνασίου (Μαθητές και γονείς)

Οδηγίες για τις εξετάσεις – Μαθητές

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

  1. Οι μαθητές πρέπει να βρίσκονται έγκαιρα στο σχολείο , αλλά θα μπαίνουν στις τάξεις μόνο όταν  χτυπήσει το κουδούνι.
  2. Οι μαθητές θα τοποθετηθούν στις θέσεις τους από τους επιτηρητές της πρώτης μέρας σύμφωνα με τη θέση τους στον κατάλογο του τμήματος. Οι θέσεις αυτές θα είναι μόνιμες για όλες τις μέρες των εξετάσεων.
  3. Κανένας μαθητής δεν επιτρέπεται να αλλάξει θέση. Αν όμως του το ζητήσει ο επιτηρητής, είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί χωρίς καμιά αντίρρηση.
  4. Κανένας μαθητής δεν μπορεί να βγει από την αίθουσα της εξέτασης πριν περάσουν 30΄.
  5. Οι μαθητές που για κάποιο σοβαρό λόγο καθυστερήσουν όχι περισσότερο από 30΄μπορούν να μπουν στην αίθουσα της εξέτασης μόνο με σημείωμα του Διευθυντή.
  6. Κατά τη διάρκεια  της εξέτασης δεν επιτρέπεται για κανένα λόγο η έξοδος μαθητή από την τάξη και η επιστροφή του σ’ αυτή. Σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις πρέπει να ειδοποιείται αμέσως ο Διευθυντής .
  7. Οι μαθητές, όταν θα προσέρχονται στην αίθουσα της γραπτής εξέτασης, θα φέρουν μαζί τους μόνο τα αναγκαία αντικείμενα: 2 στυλό χρώματος μπλε ή μαύρου, κοινό μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα στα μαθηματικά κ.λ.π. Ο δανεισμός δεν επιτρέπεται.
  8. Οι μαθητές δεν πρέπει να έχουν μαζί τους  οποιαδήποτε σχετικά ή άσχετα με το εξεταζόμενο   μάθημα βιβλία ή σημειώσεις. Θα γράφουν μόνο με στυλό και θα χρησιμοποιούν το κοινό μολύβι για την κατασκευή σχημάτων.
  9. Η χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο δεν επιτρέπεται .
  10. Η χρήση υπολογιστικής μηχανής και διορθωτικού απαγορεύεται.
  11. Οι μαθητές πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι στην αξιολόγηση του γραπτού λαμβάνονται σοβαρά υπόψη η καθαριότητα, η ορθογραφία, και η καλή διατύπωση του γραπτού.
  12. Δε θα πλησιάζουν τις αίθουσες που γράφουν άλλοι μαθητές, για να μην ενοχλούν.
  13. Όταν τελειώσουν την εξέταση του μαθήματος αποχωρούν από τις αίθουσες χωρίς φωνές .
  14. Δεν καταστρέφουν τα βιβλία .

 ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ  –  ΔΟΛΙΕΥΣΗ 

Δολίευση:  Η δολίευση δεν έχει κανένα ελαφρυντικό.  Ο σχετικός κανονισμός αναφέρει: «Μαθητής που συλλαμβάνεται να αντιγράφει σε γραπτές εξετάσεις, βαθμολογείται με το βαθμό 1 (ένα).  Όπου είναι δυνατό τα στοιχεία από τα οποία αντέγραψαν επισυνάπτονται στο γραπτό του δοκιμίου.  Ανάλογα μέτρα λαμβάνονται και για τους μαθητές που αλληλοβοηθούνται την ώρα της εξέτασης.  Οι μαθητές που συλλαμβάνονται να αντιγράφουν από σημειώσεις ή από συμμαθητές τους, βαθμολογούνται με μονάδα.

Η ΕΞΕΤΑΣΗ
Κατά τη διάρκεια της εξέτασης:
Να διαβάσετε καλά όλα τα θέματα και να εκτιμήσετε ποια από αυτά γνωρίζετε καλύτερα. Ξεκινήστε να γράφετε αυτά και τόσα θέματα όσα σας πουν  οι συνάδελφοι, αφού η σειρά που θα απαντήσετε δεν παίζει κανένα ρόλο, αρκεί να σημειώνετε ακριβώς ποιο θέμα απαντάτε.

Πριν απαντήσετε, βεβαιωθείτε ότι η απάντηση που σκέφτεστε είναι η σωστή, σκεπτόμενοι ξανά τα αντίστοιχα κομμάτια.

Ο χρόνος είναι αρκετός για να απαντήσετε σε όλα τα θέματα.

Καλό είναι να υπάρχει μία τακτική για την αντιμετώπιση των θεμάτων.

Για την επίλυση των θεμάτων να χρησιμοποιήσετε αρχικά το πρόχειρο, εκτός εάν είστε σίγουροι 100% για την λύση ενός θέματος. Αν για κάποιο θέμα δεν έχετε κάποια ιδέα ή στρατηγική για την επίλυσή του τα πρώτα 10΄ ενασχόλησής σας με αυτό, αφήστε το για το τέλος.

Στόχος σας είναι, να έχετε ασχοληθεί τουλάχιστον μια φορά με τα θέματα που πρέπει και να έχετε λύσει το μεγαλύτερο μέρος τους.

Αν κάποιο ζητούμενο δεν το θυμάστε ακριβώς, αλλά περίπου, προσπαθήστε με το δικό σας τρόπο να το διατυπώσετε. Έτσι θα έχετε σίγουρα λιγότερες βαθμολογικές απώλειες, ίσως και καθόλου απώλειες.

Προσοχή στις μουτζούρες, για αυτές υπάρχει το πρόχειρο.

ΠΡΟΣΟΧΗ!! Όταν λύνετε ένα θέμα στο πρόχειρο, το αντιγράφετε αμέσως στο καλό, γιατί μόνο τότε μετράει ως λυμένο και παίρνει βαθμούς.

Αν κατά τη διάρκεια της εξέτασης αισθανθείτε ότι γνωρίζετε κάποιο θέμα, αλλά τη συγκεκριμένη στιγμή δεν το θυμάστε, τότε ασχοληθείτε με κάποιο άλλο και επιστρέφετε σε αυτό αργότερα. Αν το συγκεκριμένο θέμα είναι το τελευταίο, τότε μην πανικοβληθείτε. Προσπαθήστε να αδειάσετε το μυαλό σας, κλείνοντας τα μάτια και μην σκέφτεστε καθόλου το συγκεκριμένο θέμα. ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ!! Η λύση σε ένα δύσκολο πρόβλημα δίνεται όταν δεν το σκέφτεστε.

Όταν τελειώσετε κάντε ένα καλό έλεγχο των απαντήσεών σας, για τελευταία επαλήθευση και διόρθωση.

 

Συμβουλές για τους γονείς:  Ορισμένες χρήσιμες συμβουλές συμπεριφοράς προς τους γονείς

ΝΑΙ

– Ενθαρρύνετε το παιδί σας με θετικά μηνύματα.

Π.χ. «Επειδή σε ξέρω καλά πιστεύω ότι θα τα καταφέρεις!», «Βλέπω ότι προχωράς καλά!», «Ίσως πιστεύεις ότι δεν έφτασες ακόμη το στόχο σου. Κοίταξε όμως πόσο πολύ έχεις προχωρήσει!».

– Ξετυλίξτε τις μνήμες από τη δική σας εμπειρία ως μαθητές και αποκαλύψτε την στο παιδί σας.

– Εμπιστευτείτε την προσπάθειά του και κάντε του ένα δώρο μόλις τελειώσουν οι εξετάσεις, πριν από το αποτέλεσμα.

– Τονίστε ότι οι εξετάσεις είναι ένα μέρος της μαθητικής ζωής και δεν κρίνεται η αξία του μόνον απ? αυτές.

– Αναγνωρίστε τα δικά σας συναισθήματα και το άγχος που προκαλούν οι εξετάσεις σε εσάς. Προσοχή! Μεταδίδεται.

– Δείξτε ότι νοιάζεστε, πάνω απ’ όλα για το ίδιο και μετά για την επιτυχία του. Αυτή άλλωστε δεν είναι η αλήθεια;

– Σεβαστείτε και αντέξτε τις ανάγκες του παιδιού. Χαλαρώστε και διασκεδάστε μαζί του. Υπάρχουν ώρες για διάβασμα, ώρες για εκτόνωση και ώρες για ξεκούραση.

– Επικοινωνήστε ουσιαστικά μαζί του. Παρακολουθείτε διακριτικά το παιδί σας. Θέλει να νιώθει ότι το αγαπάτε, το προσέχετε και δεν αδιαφορείτε για την τύχη του. Έχει ανάγκη να ξέρει ότι είστε διαθέσιμοι, σε περίπτωση που σας χρειαστεί.

– Ικανοποιήστε τις προσωπικές σας ανάγκες   έξω από τις εξετάσεις – έτσι θα καταφέρετε να είστε δίπλα του και όχι επάνω του.

– Συνεχίστε να ασχολείστε με τις δραστηριότητές σας, κάντε εξόδους από το σπίτι. Το παιδί μ’ αυτό τον τρόπο αισθάνεται ότι το εμπιστεύεστε.

– Λειτουργήστε ως κυματοθραύστης του μεγάλου άγχους του παιδιού σας και όχι ως διακινητής.

– Μπορείτε να είστε το «κλειδί» της επιτυχίας του παιδιού σας.

ΟΧΙ

– Μη λέτε διαρκώς «Διάβασε!».

Η μάθηση είναι μια διαδικασία ελεγχόμενη. Δεν μπορεί το παιδί να διαβάζει συνεχώς 15 ώρες τη μέρα.

– Μην εμφανίζετε την αποτυχία στις εξετάσεις ως το μελανότερο σημείο στη ζωή του. Μην πείτε ποτέ: «Αν δεν γράψεις, μην τολμήσεις να γυρίσεις σπίτι!».

Μια συγκινησιακή φόρτιση το φτάνει μερικές φορές σε ακραίες καταστάσεις. Σκεφτείτε πόσο σημαντική είναι η ζωή του παιδιού σας!

– Μην το ξυπνάτε πολύ νωρίς και του γκρινιάζετε ότι αργεί να πλυθεί ή να φάει. Δεν το βοηθάτε να ξεκινήσει καλά τη μέρα του και του δημιουργείτε εκνευρισμό, άγχος και απογοήτευση.

– Μη δημιουργείτε τύψεις και φόβο λέγοντας ότι θα αρρωστήσετε αν αποτύχει. Να ξέρει πως ό, τι κάνει, το κάνει για τον εαυτό του.

– Μην το συγκρίνετε με τα αδέρφια του ή με κάποιους φίλους.

– Μην του φέρεστε σκληρά δήθεν για να δυναμώσει.

– Μη μιλάτε για τις επιδόσεις του την αγωνία του σε άλλους. Αποφύγετε όταν γυρίζει από τις εξετάσεις να παίρνετε τηλέφωνο σε φίλους και συγγενείς λέγοντας: «Τα πήγαμε έτσι κι έτσι» ή «Δεν τα πήγαμε καλά». Το παιδί δεν θέλει να το εκθέτετε. Αν δεν πήγε καλά κάποια φορά, δε σημαίνει ότι έχασε το παιχνίδι.

– Μην αγνοείτε τα λάθη του. Αν παραμελεί το διάβασμα, βοηθήστε το, με καλό τρόπο να το συνειδητοποιήσει και να αλλάξει τακτική.