Τρεις Ιεράρχες (Εορτή Παιδείας – αφιέρωμα)

Με την ονομασία Τρεις Ιεράρχες αναφέρονται τρεις άγιοι και Θεολόγοι της Ορθόδοξης Χριστιανικής Θρησκείας, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Βασίλειος ο Μέγας και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός ή Θεολόγος.

Αναδείχθηκαν Πατέρες της Εκκλησίας και Άγιοι. Η σοφία και η δράση τους, τούς έδωσε τον τίτλο των Μεγίστων Φωστήρων, όπως ψάλεται και στο τροπάριό τους: «Τους Τρεις Μεγίστους Φωστήρας Της Τρισηλίου Θεότητος…».

 


.
.


.
.


.
.


.
.


.
.

.

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών

 «Από αυτή την τέχνη, δεν υπάρχει σημαντικότερη. Με τι μπορεί να συγκριθεί η διάπλαση της ψυχής και της διάνοιας των νέων;»

Τα λόγια του Αγίου Ιωάννη Χρυσοστόμου, που μαζί με τον Βασίλειο το Μέγα και το Γρηγόριο Ναζιανζηνό ή Θεολόγο αποτελούν τους Τρεις Ιεράρχες, την μνήμη των οποίων τιμούμε στις 30 Ιανουαρίου, παραμένουν διαχρονικά. Μεταφέρουν το απόσταγμα της σοφίας και της αρετής τους, σε μία χρονική συγκυρία που, εν μέσω παγκόσμιας πανδημίας, η εκπαίδευση έχει εισέλθει σε μία νέα εποχή, αξιοποιεί νέα εργαλεία και μεθόδους, παραμένει όμως πάντοτε σταθερά η «μείζονα τέχνη» για την καλλιέργεια καρδιάς και νου.

Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί, το λειτούργημα που επιτελείτε, και δη υπό τις ιδιαίτερες και αντίξοες συνθήκες που έχουν προκληθεί από την πανδημία, είναι πολύτιμο. Καθημερινά δίνετε τον καλύτερό σας εαυτό, προκειμένου να διαπλάσετε ολοκληρωμένους ανθρώπους, με ανάταση ψυχής και διάνοιας. Τους αυριανούς επιστήμονες, τους επαγγελματίες, τους γονείς, τους ικανούς, ισορροπημένους, ολοκληρωμένους πολίτες του μέλλοντος.

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές, η δίψα σας για μάθηση, οι γνώσεις που σας παρέχουν απλόχερα οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς σας, αλλά και που αντλείτε μόνοι σας από κάθε δυνατή πηγή, με επιμέλεια και επιμονή, είναι τα δικά σας εφόδια. Το μέλλον σας ανήκει, και καθήκον σας είναι να προοδεύετε, να αναζητάτε απαντήσεις, να αμφιβάλλετε, να διεκδικείτε το καλύτερο που σας αξίζει.