
Την Δευτέρα 26 Μαΐου 2025, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, παρουσιάστηκε στο Σχολείο μας μία εξαιρετική δράση, με αφετηρία το Ομηρικό Έπος της Ιλιάδας. Την πρωτοβουλία για την υλοποίησή της είχε η Φιλόλογος και διδάσκουσα το μάθημα εκπαιδευτικός του Σχολείου κα Στεφανίδου Αγάπη. Οι μαθητές και οι μαθήτριές της, με την δική της βοήθεια και καθοδήγηση, προσέγγισαν μορφές και θέματα του έπους, όπως λ.χ. ο ομηρικός ηρωικός κώδικας, ο ρόλος της γυναίκας στο έπος, τα ταφικά έθιμα της ομηρικής εποχής, αλλά και πιο διαχρονικά θέματα όπως η σύγκριση της ομηρικής με τη σύγχρονη έννοια του ηρωισμού και η αξία και επίδραση των επών στην εκπαιδευτική εμπειρία. Οι μαθητές μελέτησαν σε βάθος τα θέματα που τους δόθηκαν και παρουσίασαν τα συμπεράσματά τους σε φύλλα παρουσίασης ppt, σα μικροί επιστήμονες.
Για να γίνει ελκυστική η δράση στο ευρύ κοινό των μαθητών, οι εργασίες των παιδιών παρουσιάστηκαν σε θεατρικό πλαίσιο! Δραματοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός σύντομου σεναρίου η συζήτηση μεταξύ δύο μαθητών για την διαχρονική αξία των Ομηρικών Επών σε ύφος χιουμοριστικό και εμφανίστηκαν να μονομαχούν με σπαθιά στη σκηνή ο Αχιλλέας και ο Έκτορας, οι οποίοι εκτός από αγώνα πολεμικό προχώρησαν και σε ένα αγώνα λόγων. Στο πλαίσιο της δράσης παρουσιάστηκαν ακόμη εικαστικά έργα με θεματολογία από την Ιλιάδα: η ασπίδα του Αχιλλέα και ο ομηρικός πολεμιστής στο άρμα του αποδόθηκαν ζωγραφικά, ενώ σε τρισδιάστατη κατασκευή παρουσιάστηκαν το κάστρο της Τροίας και μια ομηρική τριήρης. Τα έργα φιλοτεχνήθηκαν από τα ίδια τα παιδιά.
Η δράση έκλεισε με μία έκπληξη: Ο Ομηρικός λόγος ακούστηκε από τα ίδια τα παιδιά, καθώς οι μαθητές και οι μαθήτριες απήγγειλαν το προοίμιο της Ιλιάδας στο πρωτότυπο και με προσωδία σε δακτυλικό εξάμετρο, το μέτρο της επικής ποίησης! Με τον τρόπο αυτό γεύτηκαν όλοι την εμπειρία της απαγγελίας των αρχαίων αοιδών, στο βαθμό που μπορούμε σήμερα να εικάσουμε την αναπαράστασή τους. Παράλληλα, το αρχαίο κείμενο και η μετάφραση προβαλλόταν για όλους μας μέσω διαφάνειας.
Η εκδήλωση υπήρξε απολύτως επιτυχημένη, όχι μόνο γιατί παρουσιάστηκε μία δράση άρτια από κάθε άποψη, αλλά κυρίως, διότι μέσα από την προσπάθεια των μαθητών αποδείχθηκε ότι, όταν αυτοί καθοδηγηθούν σωστά και εμπνευσθούν, μπορούν να επιτύχουν πολλά και να μας εκπλήξουν ευχάριστα. Όλα τα παιδιά, το καθένα με τον δικό του ρόλο στην δράση, αφού η εκπαιδευτικός αξιοποίησε τις ποικίλες και διαφορετικές δυνατότητές όλων τους, συμμετείχαν με ενθουσιασμό. Το τελικό ευτυχές αποτέλεσμα, επομένως, ήταν αναμενόμενο.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και στην καθηγήτριά τους!