ΨΑΞΕ ΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΣ

ΚΟΥΤΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

<!-- AJAX SugBox for Joomla 1.5.* - A suggestion box module for Joomla! Copyright (C) 2011 Casey Ralls http://www.vectorns.com This program is free software: you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or (at your option) any later version. This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details. You should have received a copy of the GNU General Public License along with this program. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/> --> <?php //defined( '_JEXEC' ) or die( 'Restricted access' ); ?> <script type="text/javascript" language="javascript"> var http_request = false; function makePOSTRequest(url, parameters) { http_request = false; if (window.XMLHttpRequest) { // Mozilla, Safari,... http_request = new XMLHttpRequest(); if (http_request.overrideMimeType) { // set type accordingly to anticipated content type //http_request.overrideMimeType('text/xml'); http_request.overrideMimeType('text/html'); } } else if (window.ActiveXObject) { // IE try { http_request = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP"); } catch (e) { try { http_request = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } catch (e) {} } } if (!http_request) { alert('Cannot create XMLHTTP instance'); return false; } http_request.onreadystatechange = alertContents; http_request.open('POST', url, true); http_request.setRequestHeader("Content-type", "application/x-www-form-urlencoded"); http_request.send(parameters); } function alertContents() { if (http_request.readyState == 4) { if (http_request.status == 200) { //alert(http_request.responseText); result = http_request.responseText; } else { alert(http_request.responseText); } } } function get(obj) { var poststr = "mytextarea1=" + encodeURI( document.getElementById("mytextarea1").value ); makePOSTRequest('?task=submit', poststr); document.getElementById('mytextarea1').value = ''; alert('    .  !'); return true; } </script> <div id="sugbox"> <div id="sugbox_head">   :</div> <div id="sugbox_main"> <form action="javascript:get(document.getElementById('myform'));" name="myform" id="myform" method="POST"> <center><textarea id="mytextarea1" cols="17" rows="5"> </textarea> <br> <input type="button" name="button" value=" " onclick="javascript:get(this.parentNode);"></center> </form> </div> <div id="sugbox_bottom"></div> </div>

ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Πρόγραμμα Πληροφοριακού Γραμματισμού

Ο ιστότοπος μας απέκτησε νέο υλικό. Συγκεκριμένα στο μενού "Χρήστες" και στο υπομενού "Πρόγραμμα Πληροφοριακού Γραμματισμού" μπορείτε να βρείτε ένα μικρό πρόγραμμα πληροφοριακού γραμματισμού που έγινε από τους φοιτητές Γιώργο Τούλη, Σουζάνα Μαράγγα και Μιχάλη Χουρπουλιάδη στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφοριακή Παιδεία του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Α.Τ.Ε.Ι.Θ ειδικά για τη βιβλιοθήκη μας. Διδάσκουσα του μαθήματος και επιβλέπουσα της εργασίας ήταν η καθηγήτρια κ. Στέλλα Κορομπίλη.

Η πρωτότυπη εργασία αναρτήθηκε στο Moodle και περιλαμβάνει κι άλλες ενότητες όπως βίντεο και κουίζ. Για να δει κάποιος την εργασία μπορεί να εισέλθει στο μάθημα ως επισκέπτης κάνοντας κλικ εδώ.

 

Για απευθείας μετάβαση στο πρόγραμμα που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο μας, κάνετε κλικ εδώ. Προκειμένου να ομοιάζουν τα δύο προγράμματα επιλέχθηκε να δημιουργηθεί ένας εικονοχάρτης (image map) που οδηγεί στις επιμέρους ενότητες κάνοντας κλικ στα αντίστοιχα μέρη της εικόνας


 
Παιχνίδια
Με τη βοήθεια του λογισμικού Content Generator δημιουργήθηκαν μερικά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Στόχος είναι η απόκτηση γνώσεων με διασκεδαστικό τρόπο. Τα παιχνίδια πάνω στα οποία κτίζονται τα τεστ γνώσεων είναι τα εξής: Παιχνίδι αντιστοίχισης, Παιχνίδι πολλαπλών επιλογών και Εκτόξευσε το δάσκαλο. Το τελευταίο δέχεται μόνο λατινικούς χαρακτήρες και για αυτό οι ερωτήσεις και οι πιθανές απαντήσεις είναι γραμμένες στα Αγγλικά. Αν απαντήσει σωστά κάποιος σε όλες τις ερωτήσεις τότε μια μηχανή εκτοξεύει το δάσκαλο καθώς δεν είναι πια χρήσιμος (πρόκειται φυσικά για μια επιτηδευμένη υπερβολή). Η εταιρεία που παράγει το Content Generator διαθέτει πολλά ακόμα παιχνίδια, τα οποία όμως, σε αντίθεση με αυτά που χρησιμοποιήσαμε χρειάζεται να πληρώσει κάποιος για να τα χρησιμοποιήσει. Θεωρούμε ότι είναι πολύ χρήσιμα τέτοια είδους παιχνίδια καθώς τα παιδιά - και όχι μόνο- δείχνουν ενδιαφέρον για αυτά και τελικά αποδεικνύεται ότι αποτελούν ένα καλό εκπαιδευτικό εργαλείο. Πρόταση μας είναι, το Υπουργείο Παιδείας να αναπτύξει τέτοια λογισμικά που θα επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να δημιουργούν τα δικά τους διασκεδαστικά παιχνίδια γνώσεων και να τα διαθέτει ελεύθερα στα σχολεία. Τα παιχνίδια μπορείτε να τα παίξετε κάνοντας κλικ στο αναδυόμενο μενού που υπάρχει κάτω από την επιλογή "ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ" στο μενού στο πάνω μέρος του ιστότοπου μας.

 
Breaking News!!! Η σελίδα μας απέκτησε φόρουμ

Ο ιστότοπος της βιβλιοθήκη μας απέκτησε φόρουμ. Για όσους δεν γνωρίζουν, το φόρουμ είναι ένας χώρος όπου οι χρήστες του μπορούν να ανταλλάσσουν απόψεις και να συζητάνε για ότι τους ενδιαφέρει.


 
Νέα σχεδίαση ιστότοπου

Ο ιστότοπος της βιβλιοθήκης μας απέκτησε νέα εμφάνιση με σκοπό να γίνει πιο ελκυστικός και πιο χρηστικός (εσείς θα κρίνετε αν τα καταφέραμε).

Υπάρχουν κάποια μικροπροβλήματα με μερικές εκδόσεις του Intenet Explorer στην εμφάνιση της αρχικής σελίδας αλλά ελπίζουμε να διορθωθούν - αν και οι τεχνικές μας γνώσεις είναι περιορισμένες.

Με χαρά δεχόμαστε παρατηρήσεις, υποδείξεις και προτάσεις για να βελτιώσουμε τις σελίδες μας. Έτσι κι αλλιώς, η διαδικασία αυτή δεν τελειώνει ποτέ.


 
Κατευόδιο & Καλωσόρισμα

Αλλαγή φρουράς στη διεύθυνση του Γυμνασίου Κονταριώτισσας Πιερίας:

αποχώρησε ο κ. Ιωάννης Δημητριάδης καθώς συνταξιοδοτήθηκε και ανέλαβε καθήκοντα ο κ . Κωνσταντίνος Παπαϊωάννου.

Στον κ. Ι. Δημητριάδη ευχόμαστε να είναι υγιής ώστε η αυτή η περίοδος να είναι η καλύτερη της ζωής του. Ξέρουμε ότι μπορεί ακόμα να προσφέρει πολλά στο κοινωνικό σύνολο ασχολούμενος με δραστηριότητες που τον ευχαριστούν. Του οφείλουμε ένα τεράστιο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ - η προσφορά του ήταν ανεκτίμητη.

Καλωσορίζουμε λοιπόν τον κ. Κ. Παπαϊωάννου και του ευχόμαστε καλή δύναμη και κάθε επιτυχία στο έργο του. Πιστεύουμε ότι με πίστη, ζήλο και αφοσίωση στο καθήκον θα οδηγήσει σε νέους δρόμους τη Βιβλιοθήκη μας.


 

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ

Πόσα εξωσχολικά βιβλία διαβάσατε από την έναρξη της σχολικής χρονιάς μέχρι σήμερα;
 

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕΛΩΝ



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα47
mod_vvisit_counterΧθες14
mod_vvisit_counterΑυτή την εβδομάδα47
mod_vvisit_counterΤελευταία εβδομάδα351
mod_vvisit_counterΑυτό το μήνα785
mod_vvisit_counterΤελευταίο μήνα544
mod_vvisit_counterΣυνολικά132200

We have: 2 guests online
Σήμερα: 25 Σεπ 2022

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης/τροποποίησης ιστότοπου: Παρασκευή 23 Μάιος 2014, 07:20 Διαχειριστής ιστότοπου: Γιώργος Τούλης
Ταξινομικό σύστημα

Η Βιβλιοθήκη μας χρησιμοποιεί το ταξινομικό σύστημα Dewey. Αυτό σημαίνει ότι τα βιβλία στα ράφια της Βιβλιοθήκης μας έχουν τοποθετηθεί με μια σειρά, σύμφωνα με το προαναφερόμενο σύστημα.

Κάθε βιβλίο έχει στη ράχη του μια αυτοκόλητη ετικέτα στην οποία αναγράφεται ένας τριψήφιος ή μεγαλύτερος αριθμός και 3 γράμματα. Όταν ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος από 3 ψηφία τότε μετά τα πρώτα 3 ψηφία ακολουθεί τελεία.

Τα 3 πρώτα ψηφία σχηματίζουν ένα αριθμό μεταξύ του 000 και του 999. Ο αριθμός αυτός είναι σχετικός με το θέμα που πραγματεύεται το βιβλίο.

Αρχικά η ανθρώπινη γνώση χωρίστηκε σε 10 κατηγορίες:

000  Επιστήμες των Υπολογιστών και της Πληροφόρησης & Γενικά Θέματα (000-099)

100  Φιλοσοφία και Ψυχολογία (100-199)

200  Θρησκεία (200-299)

300  Κοινωνικές Επιστήμες (300-399)

400  Γλώσσα (400-499)

500  Επιστήμες (500-599)

600  Τεχνολογία (600-699)

700  Τέχνες & Αναψυχή (700-799)

800  Λογοτεχνία (800-899)

900  Γεωγραφία και Ιστορία (900-999)

 

Βλέποντας λοιπόν μόνο το πρώτο ψηφίο στην ετικέτα καταλαβαίνουμε τι περίπου διαπραγματεύεται το βιβλίο.

Αν όμως θέλουμε να ψάξουμε κάτι πιο συγκεκριμένο πρέπει να βρούμε ακριβώς τον τριψήφιο αριθμό που αντιστοιχεί στο θέμα μας.

Σε αυτό μας βοηθάει το ταξινομικό σύστημα Dewey καθώς  κάθε εκατοντάδα από τις προηγούμενες 10 κύριες κατηγορίες χωρίζεται σε 10 διαιρέσεις και κάθε διαίρεση σε 10 τμήματα.

 

 

Ας δώσουμε ένα παράδειγμα για να το κατανοήσουμε:

Όπως είπαμε τα τεκμήρια από το 500 έως το 599 έχουν θέμα τις Επιστήμες.

 

Η κατηγορία  500 χωρίζεται στις εξής 10 διαιρέσεις:

500 Επιστήμες (500-509)

510 Μαθηματικά (510-519)

520 Αστρονομία & Συναφείς Επιστήμες (520-529)

530 Φυσική (530-539)

540 Χημεία & Συναφείς Επιστήμες (540-549)

550 Επιστήμες της Γης (550-559)

560 Παλαιοντολογία - Παλαιοζωολογία (560-569)

570 Επιστήμες της Ζωής - Βιολογία (570-579)

580 Φυτά (580-589)

590 Ζώα (590-599)

 

Η διαίρεση 530 Φυσική χωρίζεται σε 10 τμήματα:

530 Φυσική

531 Κλασσική Μηχανική - Μηχανική Στερεών

532 Μηχανική ρευστών - Μηχανική υγρών

533 Μηχανική αερίων

534 Ήχος και συναφείς δονήσεις

535 Φως & Υπέρυθρα & Υπεριώδη Φαινόμενα

536 Θερμότητα

537 Ηλεκτρισμός και Ηλεκτρονική

538 Μαγνητισμός

539 Σύγχρονη Φυσική

 

Αν λοιπόν ψάχνουμε ένα βιβλίο για Φυσική θα πρέπει ο αριθμός στην ετικέτα της ράχης του βιβλίου να ξεκινάει από 53, ενώ αν θέλουμε κάτι πιο συγκεκριμένο ψάχνουμε ακριβώς στο τμήμα που θέλουμε, πχ 536 για θερμότητα στη Φυσική.

 

Την ανάπτυξη των 1.000 τμημάτων του Dewey στην Αγγλική γλώσσα μπορείτε να την δείτε κατεβάζοντας το .pdf αρχείο από  ΕΔΩ.

 

Τα τρία γράμματα του ταξιθετικού αριθμού αντιστοιχούν στα τρία γράμματα της κύριας αναγραφής του τεκμηρίου που συνήθως είναι ο συγγραφέας. Αν λοιπόν πρόκειται για την Ασκητική του Καζαντζάκη θα αναγράφεται ΚΑΖ, ενώ αν πρόκειται για το Ταξίδι στο κέντρο της γης του Ιουλίου Βερν, θα αναγράφεται VER ακόμα κι αν το έργο είναι μεταφρασμένο στα Ελληνικά.

 

 

Όταν ξέρετε τον ταξιθετικό αριθμό μπορείτε εύκολα να εντοπίσετε το βιβλίο που ψάχνετε καθώς τα βιβλία είναι τοποθετημένα στη σειρά.

Για παράδειγμα πρώτα είναι το 324.3, μετά το 325, μετά το 325.43 και μετά το 325.5. Προσοχή: Το 325.5 τοποθετείται μετά το 325.43 καθώς το .5 είναι μετά το .4. Εξετάζουμε δηλαδή τα ψηφία της ίδιας τάξης σειράς και όχι συνολικά τον αριθμό που ακολουθεί την τελεία. Ένα εύκολο «κόλπο» είναι να συμπληρώνουμε με μηδενικά τον αριθμό ώστε τα δύο τεκμήρια που συγκρίνουμε να έχουν τον ίδιο αριθμό ψηφίων. Στην περίπτωση μας δηλαδή να μετατρέψουμε νοερά το 325.5 σε 325.50. Είναι πια πασιφανές ότι θα τοποθετηθεί μετά το 325.43.

Προσοχή επίσης πρέπει να δώσουμε στον αριθμό της στήλης της Βιβλιοθήκης στην οποία είναι τοποθετημένο το βιβλίο. Η κάθε στήλη έχει έναν αριθμό 1,2,3 κ.ο.κ. Η σειρά που είναι τοποθετημένα τα βιβλία είναι από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω. Αν λοιπόν στο παραπάνω παράδειγμα το βιβλίο με ταξινομικό αριθμό 325.43 είναι το τελευταίο της στήλης 2 (δηλαδή τοποθετημένο τελευταίο δεξιά στο κάτω ράφι), τότε το 325.5 θα είναι το πρώτο της στήλης 3 (πρώτο από αριστερά στο επάνω ράφι).

 

Δείτε το παρακάτω σχήμα για να έχετε και οπτική αντίληψη των παραπάνω:

 


Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται από την πλειοψηφία ίσως των βιβλιοθηκών σε όλη τη γη, οπότε αν μάθετε να το χρησιμοποιείτε θα μπορείτε να αναζητάτε βιβλία σε χιλιάδες άλλες βιβλιοθήκες. Όλες θα χρησιμοποιούν τον ίδιο αριθμό, πχ 530 για τεκμήρια που έχουν σχέση με τη Φυσική.

 

 

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 15 Απρίλιος 2013 11:13
 


Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο .


Joomla!. XHTML and CSS.